Sesja z Julitą
Miejsce Glam Studio
Sesja modowa z modelką w studio
Cześć wam jakiś czas temu zrobiłem kolejną sesję do portfolio taką typową dla siebie. Była to tez świetna okazja do tego by sprawdzić oczywiście kilka pomysłów jeżeli chodzi o ustawienie światła.
W tym wpisie na bloga chciałbym się z wami podzielić krótkim opisem sesji z Julitą. Na początek może pomyśli zamysł tej sesji to chcieliśmy zrobić sesje typowo lookbookową na jednolitym tle.
Ustawienia światła przede wszystkim miało nie być dominujące w odbiorze zdjęcia czyli nie odciągać uwagi od głównego tematu zdjęcia czyli modelki i stylizacji przez nią prezentowanej wybrałam tak bezpieczny i uniwersalny setup który tylko lekko modyfikowałem w trakcie.
Jako główne światło wybrałem Octa 150cm plus delikatną kontrę z prawej strony aby delikatnie odciąć modelkę od tła ustawiłem softbox typu strip 180x40cm, przy jednoczesnym zachowaniu trójwymiarowości zdjęcia tak aby nie utracić głębi i naturalnego wyglądu światła. Kontra z prawej z tylu pod katem 45* za modela
Po prawej stronie zdjęcia jako światło wypełniające cienie ustawiłem drugi prostokątny softbox 120x60cm którego głównym zadaniem było wypełnienie cieni, używałem tutaj zamiennie w kilku zdjęciach beautydisha 70cm z gridem i dodatkowym dyfuzorem.
Jeśli chodzi o wywołania zdjęć i proces obróbki retuszu zdjęć to. W kolejnym poście postaram się go opisać może bardziej dokładnie. Dzisiaj może w skrócie napisze jak to mniej więcej wygląda w poszczególnych etapach. Na początek oczywiście backup do tego używam podczas sesji Dropboxa także wszystkie zdjęcia na bierząco z komputera wysyłam w chmurę w domu już kopia zapasowa na dysk sieciowy tez z automatu jest robiona. Wracając już do obróbki zdjęć to wywalanie robiłem w Capture One w tutaj jeśli chodzi o sesje studyjne z reguły nie mam wiele do zrobienia poza standardowymi akcjami kadrowanie czy prostowanie zdjęcia czasem delikatna korekta balastu bieli. Generalnie same kosmetyczne zmiany niemal nie widoczne na pierwszy rzut oka. Mam tez kilka presetów czyli styli w Capture One w których nadaje zdjęciom taki można powiedzieć ze pierwszy szlif.
W następnym kroku eksportuje zdjęcia do phostoshopa.
W PS robie w sumie całą robotę jeśli chodzi o retusz zdjęć osób bo jeśli chodzi o przedmioty czy żywność to czasem całość łącznie z Dodge and Burn robię już w Capture One to jednak jeśli chodzi o fotografie osób szczególnie fashion czy portret. To jednak wygodniej mi w PS. Tutaj jest jednak mieszka precyzja samego tego co chce zrobić no i może to tez kwestia przyzwyczajenia do określonych narzędzi. Sam proces to pewnie jak większość zaczynam od czyszczenia cery z jakiś punktowych skaz które mają wpływ zarówno na fakturę jak i kolor. Kolejny etap to już Dodge and Burn lokalny za kilka tygodni chce nagrać może jakiś krótki film w formie tutorialu ale, myślę że każdy mniej więcej kojarzy na czym polega lokalny DB. W kilku miejscach tez użyłem techniki Frequency Separation głównie do powiedzmy prasowania odzieży, czyli likwidacji i niwelowania wszelkich zagnieceń i brzydko wyglądających kantów. Potem zostaje już tylko Dodge and Burn globalny aby stworzyć fajnie wyglądający kontrast i nadać głębi zdjęciu. Potem już tylko Color grading karetka nasycenia i hue. Do tego używam kilku akcji które tworzą warstwy pomocnicze oraz warstwy w których podobnie do DB można delikatnym miękkim pędzlem o kryciu 1% tworzyć delikatne zmiany które może nie są widoczne na pierwszy rzut oka ale naprawdę poprawiają końcowy odbiór zdjęcia. Na koniec zostawiam sobie formowanie czyli poprawki w wyglądzie odzieży tego jak układa się ona na modelce korekty tła, i mamy gotowe do zapisu zdjęcia które możecie obejrzeć w poście. Tak mniej więcej wyglada cały proces przygotowania całego zdjęcia modowego w moim wykonaniu.
Ustawienie lamp oraz modyfikatorów – diagram ustawienia lamp
Cały setup oświetlenia w czasie sesji oparty byl na głównym źródle światła z dużej akty 150cm jako główne światło do tego dodałem światło kontrowe bardzo delikatnie z dużego stripboxa 180x40cm wypełnienie cieni z beatydisha oraz światło na tło z standardowej czaszy Elinchrom
Comment
[…] Profesjonalna sesja zdjęciowato nie tylko chwila, w której stajesz przed obiektywem aparatu. To proces, który zaczyna się od planowania i kończy na obróbce zdjęć. Przed sesją będziesz pracować z fotografem, aby omówić swoje oczekiwania, pomysły i cele. […]